plastic gegeten

  • MarionP

    Mijn caafjes hebben zo'n strooien bal in het hok met zo'n belletje erin wat geluid maakt. Nu hebben ze vanacht de bal opengegeten en lag het plastic belletje in de kooi vanmorgen. Maar aan het plastic belletje zat nog een plastic lipje die aan de binnenzijde van de strooienbal vast zat. (snap je het nog?)

    Nu hebben ze van dat lipje gegeten, en ik kan niet zien hoeveel. Vond het aangevreten lipje en nog een snippertje plastic in het hooi, heb de hele kooi schoongemaakt om te voorkomen dat ze nog meer plastic gaan eten.

    Volgens de fabrikant kunnen ze niet veel gegeten hebben, (ze hebben zo'n bal opengemaakt en het lipje opgemeten) en zou hetgeen ze wel opgegeten hebben met de ontlasting weer eruit moeten komen.

    Maar ik maak me toch zorgen. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?

    Ze eten nog wel gewoon en zijn gewoon tierig net als altijd.

    (ben nu even weg, lees de berichten straks)

  • Witchesatwork.nl

    Hoi hoi

    Het kunnen misschien ook wel muizen zijn geweest die op bezoek kwamen en het opgevreten hebben.

    Ik zou gewoon afwachten, geen paniek het is toch al gebeurd per slot en om nou stante pe naar een DA te rennen en al die buikjes van de caafs te laten scannen of zo?

    GEEN speeltjes meer zou ik zeggen caafs doen er door gaan toch al niks mee en konijnen soms maar ook al vaak niet.

    Dus eigenlijk overbodige zooi is het, caafs willen zich vooral kunnen bewegen en lekker vreten ipv spelen met speeldjes het zijn geen honden, katten of kids voor hun ligd dat duidelijk wel anders!

    gr D#S

  • MarionP

    Echt geen muizen hoor, de kooi staat namelijk in de huiskamer en daar wonen ook twee katten. :)

    We wachten het even af. In de gaten houden of ze nog keutels achterlaten.

  • marypoppins@live.nl

    IK HEB ECHT GEEN SPELLETJES IN HET HOK VAN ME CAAF LIGGEN , NAAST STRO ZORG IK ER VOOR DAT ER ALTIJD WEL IETS VAN EEN STUKJE BROOD OF KNAAG STICKS LIGT , IK MAAK OOK VAAK ZELF EEN SOORT VAN STICK VOOR HAARBV EEN WORTEL , MET SCHIJFJES KOMKOMMER , OF RADIJSJES IN WITLOF EN DEZE WEER VAST ZETTEN MET BV ANDIJVIE HET IS WEL WAT WERK MAAR VOOR MIJN CAAF HEB IK ER WEL VOOR OVER

  • MarionP

    Ik had die bal ook niet voor het spelen alleen gekocht. Ze knabbelen er ook aan, wat zeg ik, ze slopen hem van onder tot boven. Zijn ze lekker bezig. Ik heb besloten om de volgende keer als ik zo'n bal koop, zelf het plastic belletje eruit te halen en 'm te vullen met hooi. Heb ik hetzelfde effect maar dan veilig.

    Trouwens, alles is achteraf goed gegaan hoor. Zijn niet ziek geworden of zo, gelukkig niet.

  • ewoud

    Wat vreselijk! Dit is mij ook overkomen en een van mijn cavias is er van dood gegaan.

    als ze veel plastic ophebben kan je niets meer doen? Hebben ze niet zo veel op geef ze dan veel drinken dat voorkomt verstopping