2 verdiepingen kooi - klimmen cavia's?

  • Maaike

    Goedendag,

    Voor mijn dochters wil ik binnenkort twee cavia's aan het gezin toevoegen, samen in één hok.

    Ik ben me nu aan het oriënteren op de huisvesting. Het lijkt me leuk als de twee cavia's de ruimte hebben en wil daarom een kooi van minimaal 1.20 m aanschaffen, als het kan met een kooi/verdieping erboven, verbonden door een trapplank.

    Ik heb deze dubbele kooien veel gezien op internet maar vraag me eigenlijk af of cavia's wel klimmers zijn en de bovenverdieping wel gebruiken. Kan iemand me hierover adviseren?

    Met vriendelijke groet,

    Maaike

  • Khydra

    ja hoor, ze klimmen wel, maar je moet het ze wel leren, ze doen het niet uit zichzelf. Het is op zich heel grappig om het begin te zien, ze zitten dan halverwege een beetje te miep-miepen en doen niks.

    Maar ze kunnen het best leren.

    Succes!

    Jannie

  • Liekje 01-02-2010

    Hoi Maaike,

    Ik heb ook een flat met twee verdiepingen.

    Ze maken er erg veel gebruik van, maar het is net als Khydra zegt, je moet het ze wel ff leren.

    Ik heb gewoon wat groente op het trapje gelegd en als ze daar eenmaal zijn gaat de rest vanzelf.

    En zoals het spreekwoord luidt……als er één cavia over de dam is…..:D

    Groetjes Angelique

  • Mart

    Ik kan me niet herinneren dat ik mijn cavia's heb moeten leren klimmen, ze zijn gewoon zelf naar boven gelopen in het etagehuis. Ze kunnen ook in een vrije uitloop ren en daar heb ik een grote steen met loopplanken. Daar spelen ze veel mee en ze op dreef zijn (een paar x per dag hebben ze de dolle 5 minuten) dat maken ze ook flinke sprongen. Erg leuk om te zien.

  • avelina

    :?

  • Inge

    Bij mij durven ze na een week nog niet van het trapje of op het trapje, ondanks witlof, komkommer, selderie ;).

  • Inge

    .. maar inmiddels heeft één ontdekt het moet!