cavia eet en drinkt niet en zit stil in een hoekje

  • Annelies

    Hoi Rianne,

    Ik had vorige week een bericht hier achtergelaten dat de tanden van mijn cavia scheef waren en dat hij daarom niet meer at.

    De dierenarts heeft toen zijn tanden en kiezen geslepen, maar daarna wilde hij nog steeds niet eten. (ik heb hem ook dwangvoer gegeven enzo)

    Maandag ben ik weer terug gegaan naar de dierenarts en die zei ook dat het niet aan het gebit kon liggen omdat dat helemaal in orde was gemaakt. Hij denkt dat het toch niet aan zijn gebit heeft gelegen.

    Waarschijnlijk heeft hij een ontsteking in zijn keel (van zijn keelzenuw ofzoiets), daarom kon hij niet meer eten. Hij heeft nu sinds maandag antibiotica en nu begint hij weer kleine beetjes zelf te eten. Het kan dus ook zoiets zijn…

    Ik hoop dat het goed komt met je cavia!

    Groetjes

    Annelies

  • Rianne

    hallo,

    even over hoe het nu met floortje gaat.

    ze eet langzaam wat van r korrels maar drinken doet ze nog niet. ik geef nog wel olvarit wortel en antibiotica.

    ik maak me zorgen dat ik nog weinig poepjes zie, hopelijk komt dat ook weer op gang,

    groetjes Rianne

  • Khydra

    ws, wordt dat wel beter, als ze niet veel hardvoer eet, maar veel vloeibaar zal ze wat minder ontlasting kunnen hebben. Zolang er maar wel wat komt en er eten ingaat ;) komt het vast wel goed. Evt. Olvarit mengen met wat water, dan dikt het niet teveel in en krijgt ze ook vocht binnen.

    Succes!

    Jannie

  • lisa

    kan er iemand me helpennnn???!!!!!!

    m'n cavia drinkt nie … hoe komt dat????(maar ik heb hem maar nog pas 4 dagen zou hij nog te te bang zijn?????:S:((td)

  • Susan

    Open hier even een andere topic voor. Nu staat die zo raar tussen het topic van Rianne.

  • Angela

    Hoi,

    mijn cavia zit zinds een paar dagen stil in een hoekje en eet en drinkt niet meer weet u mischien wat dit is?

  • Boris

    Help mijn cavia eet en drinkt niet meer sinds er warmte in ons land is.Verder loopt hij heel langzaam ik had vroeger ook een cavia die nu dood is Knagert doet nu bijna hetzelfde.

    WE wouden naar de dieren arts maar die was dicht en de spoedhulp was helemaal in west en ik woon zelf in oost.

    Verder poept hij ook bijna niet help me echt ik word gek:(

  • Boris

    Yes door een buurman zijn we uiteindelijk toch naar west gegaan.De arts zijn dat hij haken aan zijn kiezen had ze gaf ons een pijnstiller en we moesten hem dwangvoeren.

    Verder maakt hij sinds kort rare geluiden die mee gaan op zijn ademhaling. Ik hoop dat het allemaal goed komt.(:P)

  • Boris

    ik denk dat ze haken op haar kiezen heeft net zoals de mijne schiet wel op want een cavia kan maar 2 uur zonder eten

  • Marumoto

    Beste Boris: en cavia kan langer dan 2 uur zonder eten, en de lange kiezen zijn zelden de oorzaak van de problemen. Meestal zijn de lange kiezen het gevolg van problemen, dwz dat de cavia al lang slecht is. Ga aub naar een competente knaagdierarts om je cavia deftig te laten behandelen. Het klinkt als een standaard probleem.