bumblefoot

  • marieke

    Onze cavia heeft een bumblefoot. Nu heb ik bumblefootzalf, kruidenformule en coll. zilver en na 3 weken kan ik zeggen dat het een stukje beter gaat(gelukkig)

    Bedankt Saskia!!!

    Groet

    Marieke

  • Saskia

    Dat is héél fijn om te horen! Hopelijk is hij binnen niet al te lange tijd volledig genezen!

  • Jan

    Dag Marieke, wat velen denken vraag ik maar gewoon. Wat is een bumblefoot.

    Ik kan mij er van alles bij bedenken, maar haal mij maar snel uit de droom.

  • Saskia

    Bumblefoot is een aandoening aan de pootjes van de cavia, waarbij de voetzooltjes opzwellen en lelijke (soms ook open) plekken vertonen. Bumblefoot is heel lastig te verhelpen, omdat antibiotica vaak niet diep genoeg doordringt tot de plekken om het te behandelen. Dierenartsen zijn meestal minder bekend met alternatieve behandelmethodes, waardoor cavia's met bumblefoot soms worden opgegeven omdat ze er geen raad meer mee weten. Bumblefoot is erg pijnlijk voor een cavia, en het is niet iets dat in een paar dagen genezen kan.

  • Gerda_H

    Hoi Jan.

    Hier kan je verdere info vinden.

    http://www.knoevel.net/index/content/view/42/60/

    http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Guinea_pig_pododermatitis.JPG Hier is een foto te zien

    Groetjes Gerda

  • marieke

    Hoi Jan,

    Saskia heeft eigenlijk al antwoord gegeven.

    Onze cavia had zo'n dikke poot. Al 3 antibioticakuren gehad en niets hielp. Toen ik op deze site kwam, heeft Saskia mij advies gegeven om via Knoebel spullen te bestellen.

    Het is natuurlijk moeilijk om het te geloven, omdat het op basis is van natuurlijke producten en de dierenartsen kennen het allemaal niet, maar we hadden al meer dan 100 euro aan dierenartsen uitgegeven, dus dan is dit het proberen waard.

    Ik moet zeggen ik ben wel wel druk mee, maar de cavia “leeft” weer. Het gewicht schommelt nog wel steeds, maar goed als ze veel afvalt heb ik astronautenvoeding voor haar. Ze gaat gewoon mee op vakantie, als je een huisdier hebt dat behandeling nodig hebt dan doe je dat gewoon.

    Jan, ik hoop dat je nu wat wijzer bent geworden.

    Groet Marieke

  • Jan

    Weer wat bijgeleerd. Dank jullie wel allemaal.

  • esther

    Alleen het zilver collidaal was al genoeg geweest.:)Ik heb het hier ook eens gehad en nikd geen natuurlijks eropgesmeerd,alleen uienzalf.Met zilver.:)Hetzelfde effect.

    Maar fijn voor je diertje dat het beter gaat.

    gr esther

  • marieke

    Esther,

    De poot van onze cavia was zooo dik en de plek was heeel groot, dat ik wat moest. Toen ik alleen co.zilver gebruikte gebeurde er niets, maar met zalf en kruidenformule geen het inéén keer snel beter, dus ja ik ben blij dat ik alles gekocht en gebruikt heb!!!

    Misschien was jouw cavia in het begin van bumblefoot dat weet ik natuurlijk niet, maar dit was al ver heen.

    Groet Marieke

  • Eltjo

    Hoi Marieke,

    Kun jij mij vertellen hoe de bumblefoot eruit ziet?

    Groetjes Eltjo