Imaverol voor schoonmaken hok?

  • Nancy

    Goedemiddag,

    Ik heb 2 vragen, ik ga mijn cavia wassen met Imaverol tegen schimmel, nu moet je daar het hok ook mee schoonmaken, wat mij niet duidelijk is, moet je na de Imaverol schoonmaak nu naspoelen met schoon water of juist niet?

    Ik heb op internet gezocht en vind daar verschillende versies over.

    Ik zal nog wel een aparte topic plaatsen over de caaf zelf want ik denk dat het wel leerzaam is voor iedereen die met een kaal wordende cavia tobt en waarmee je al vanalles geprobeerd hebt en de dierenarts het steeds geen schimmel vind… Want dit hebben we allemaal wel eens aan de hand en dan wil je toch zo veel mogelijk erover weten.

    Maar eerst wilde ik dit graag weten omdat ik de cavia morgen wil wassen en het hok wil schoonmaken.

    De verhoudingen weet ik, ik heb nog wel een 2e vraag, moet het nu om de 4 dagen of om de 5 dagen, ook daar zie ik verschillen in op internet.

    Alvast bedankt! Groetjes Nancy

  • Jessica

    Wat betreft het hok kan ik je geen antwoord geven maar op de verpakking staat duidelijk dat er 3 à 4 dagen tussen de wasbeurten moeten zitten.

    Succes ermee!

    Gr. Jessica

  • Nancy

    Hoi Jessica,

    Op mijn flesje staat 5 dagen maar daar vind ik dus ook heel verschillende informatie over.

    Maar hoe het hok moet, naspoelen of niet, dat weet ik niet.

    Bedankt voor je reactie, groetjes Nancy

  • MoniqueW

    Hoi Nancy,

    Waarom maak je het hok niet met dethol schoon?…Gewoon met water goed naspoelen. Altijd je hok goed schoonmaken is heel belangrijk. Ik heb het een keer meegemaakt dat iemand zijn hok alleen maar leeg gooide en de schimmel ging maar niet over. Ik maar vragen stellen en daar kwam de aap uit de mouw….

    Je moet altijd een hok goed naspoelen.

    Als er 5 dagen opstaat, zou ik gewoon 5 dagen aanhouden.

    Het zal er niet om 1 dag afhangen. Te veel is ook niet goed en hoe groot is de schimmelplek is ook van belang.

    Groetjes Monique

  • Nancy

    Hoi Monique,

    Bedankt voor je reactie. Ik maak het hok altijd schoon door eerst leeg te vegen, doekje met bleek erdoor en dan schoon water maar ik dacht dat het nu met Imaverol moest, dat zei de da en ik wist niet of je dan moest nadoen met schoon water of juist niet.

    Groetjes Nancy

  • jacquelinesbeestenspul

    hoi nancy

    ik heb ook last van een beetje schimmel bij de skinny's en die heb ik iedere 3 dagen behandeld en ze zijn er nu bijna vanaf na 10 dagen behandelen

    ik heb de kooi met imaverol behandeld zonder te spoelen met water

    ik heb begrepen dan dettol niet werkt voor schimmels

    groetjes jacqueline

  • Nancy

    Hoi Jacqueline,

    Bedankt voor je reactie. Ik wist nu niet wat te doen vanmorgen dus heb ik de kooi maar behandeld met bleekwater en goed nagespoeld. Ik hou dan maar 4 dagen aan, dan zit ik in het midden, advies van da was 5 dagen.

    Ik heb overigens gelezen dat je het ook met een plantenspuit kan doen, warm water met Imaverol en daar de caaf mee inspuiten, dat werkt hetzelfde als in een badje en werkt prettiger en dan heb je nog over om het hok mee te doen.

    Hoe lang ga jij door met de Imaverol?

    De da zei dat ik 6 weken moest doorgaan, ook al was de huid hersteld, maar is dit niet véél te lang?

    Groetjes Nancy

  • jacquelinesbeestenspul

    hoi nancy

    ik gebruik het nu voor de 4 de keer en het werkt perfect bij mijn dieren

    ik gebruik inderdaad een plantenspuit methode en de verhouding is 1 ml imavarol op 49 ml water dus ik heb een spuitbus van 150 ml en dan 3 ml imavarol gebruikt en ik sprat de dieren op de plekjes zelf in je moet wel goed voelen en kijken of er verborgen geen andere plekjes zijn ik heb hier gezien op de buik en achterpootjes en neusje oortjes

    ik heb bij de dieren die ik behandel geen nieuwe plekjes meer ontdekt dus ik neem aan dat het nu beter gaat en ik vroeg me hetzelfde af hoelang gaan we door ze zeggen 3 a 4 keer wassen is voldoende maar ik denk dat ik dorga totdat de plekjes weg zijn

    ik zal het morgen eens aan mijn DA navragen

    groetjes jacqueline

  • Nancy

    Hoi Jacqueline,

    Bedankt voor je reactie. Hoe lang je door moet gaan, tja dat vraag ik me ook af..

    Mijn da zei dat ik het 6 weken lang moest doen, lijkt mij wel erg lang.

    Ben benieuwd wat jouw da zegt.

    Groetjes Nancy

  • Marielle

    Hoi Luitjes,

    Met Imavorol is het zo dat je in totaal 4 x mee moet wassen

    met steeds 4 dagen er tussen laten, en vergeet idd niet de hokken ed

    ook te wassen met oplossing imavorol en water.

    Grtjss, Marielle ps Jacq, ik mail je nog terug !:)