schurft?

  • Vita Nova.

    Hoi Renate,

    dat is ook goed jouw recht !

    het is mij godzijdank ook maar 1x overkomen, en inderdaad

    dieren van een andere fokker uit Duitsland.

    Surolan heeft ook zijn dienst bij schimmel zeker bewezen.

    grtjss, Marielle

  • Hilda

    Ik ben bij de dierenarts geweest en die zegt dat het waarschijnelijk schurft is.

    Ze hebben allebei stronghold druppels in de nek gekregen.

    Maar zeker weten deed hij het niet als het niet overging was het toch schimmel.

    Lekker gevoel heb ik er niet bij omdat het ook besmettelijk is voor mensen.

    En dat ik toch moet afwachten of het medicijn werkt.

  • Cavia Opvang 't Kuufke

    Zeker weten??? Heeft ie nog nooit gehoord van een Woodse Lamp? Dat is een uv licht waaronder veel schimmelsporen groen oplichten…

  • Hilda

    Is dat een speciaal soort lamp of kan ik met een gewone uv lamp het ook proberen?

  • Cavia Opvang 't Kuufke

    Ik dacht een speciaal soort lamp! En dan moet je toch even weten wat je zoekt wil je het zien, maar een beetje dierenarts moet dit zo kunnen. :-(

    Vandaar dat ik erg twijfel aan zijn kundigheid.

    Ik krijg vaak de indruk dat als een dierenarts een cavia ziet dat ze dan meteen schurft roepen omdat ze er ook vaak ‘geen zin’ in hebben. Cavia's worden vaak net als andere kleine knagers niet als ‘volwaardig’ dier aangezien, althans zo komt het op mij over. Maar in mijn ogen is de klant koning en moet de dierenarts voor elk dier zijn best doen, heeft hij er geen verstand van, eerlijk zeggen en je doorsturen naar een collega, DAN ben je in mijn ogen een goede dierenarts. Maar niet zomaar wat lopen roepen en prutsen.

    Ik heb in de 8 jaar dat ik de opvang nu run al heel wat ‘ruzie’s' gehad met dierenartsen, vaak over het schurft/schimmel gebeuren.

    Kan er bijna een boek over schrijven.

  • Janou

    Hoi,

    ik ben Janou en ik heb net wat kale plekjes bij mijn cavia gevonden.

    Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk bij u was, want het ziet er precies zo uit.