ojee

  • Truus

    Hoi Monique

    Zielig…de dieren die daar naar toe gaan, die zijn zielig. Als je fokt behoor je te weten wat je doet ( oke, er zijn er meer die dit niet weten). Maar deze persoon doet van alles en nog wat. Helaas heeft ze daarvoor ook de mogelijkheid. Maar ik hoop voor haar dat de mijt en schrurft van haar stal niet overspringt naar een andere stal binnen dat gezin. Paarden kunnen dit nl ook krijgen.

    Maar de andere naaktfokkers staan niet op een parkeerplaats met hun kofferbak open. De andere Skinnyfokkers schrijven niet in op TT en betalen dan gewoon geen inschrijfgeld als niet komen opdagen.

    Ook informeren de meeste fokkers voordat ze verparingen bij elkaar zetten of dat allemaal wel kan.

    Andere fokkers pleuren de boel niet bij elkaar met 500gr. Eeen normaal denkend mens denkt er nog niet eens aan om een Cuy met een Naaktcavia te verparen. Misschien komt daarom de naam van haar wel zo vaak voor.

    Gr Truus

  • basjeeeee

    Over de satijn in vele Nederlandse lijnen gesproken: er mag wel héél streng gekeken worden wie of wat er voor de dragerfok ingezet kan worden, anders heb je straks een naakte, glimmende, ongezonde cavia :? !

  • Mariska

    Asl het er werkelijk zo aan toegaat als Truus beweert, mag er inderdaad wel eens een controle plaatsvinden en is het terecht dat zij hier zo genoemd wordt. Iemand die zo met haar dieren omgaat, is de naam fokker niet waard en zou geen dieren moeten mogen houden.

  • Truus

    Hoi hoi ( verzamelantwoord :-)

    Persoonlijk vindt ik dat deze fok verboden moet worden. Dat is een droom… Als je er mee aan de gang gaat moet je weten wat je doet.

    De eerste mutatie van deze dieren komen uit een laboratorium. Bewust verder gefokt voor het uitproberen van cremepjes, bijtende stoffen ed..kijken wat dit met de huiid doet. Makkelijk omdat je dan niet de hele tijd de vacht hoeft af te scheren.

    In de duits MFD BD e.V is er een verbod voor de leden deze dieren te fokken. Meldingsplicht voor de gene die ze bezitten.

    Cavia is een pelsdier. Zoals alle diergropen die bij de NKB ondergebracht zijn. De haarloze dieren behoren daar niet in thuis. Ik zou het dan ook heel wenselijk vinden dat er een fokverbod in NL komt voor leden avn deze bond.

    Op TT, in de koude veemarkthal en in manege's midden in de winter… moeten we jasjes breien voor de naaktdieren.

    Meest storende vind ik nog dat er in het kleindiermagazine een reportage over deze dieren heeft gestaan. Niet de juiste plaats er voor. Mits dat je ze in zin van de pelsdieren dit ras niet wil promoten.

    Ik vindt het persoonlijk eenkeri gaaf gezicht en ze voele heerlijk aan. Met mijn reuma aan mijn handen een lekker kruikje. Voor mensen die allergisch zij… een dier dat voor hun wel geschikt kan zijn als huisdier.

    Je ziet een mens kan een mening hebben maar gevoelsmatig daarmee iets in de koop liggen :-0

    Maar wat betreft de fok.. het zou verboden moeten worden.

    In de duitse bond zijn er verschillende leden opgestapt nadat het verbod aangenomen werd. Dat risico loop je ..

    Dat er geproberd wordt door een groep serieuze fokkers alles wel in goede banen te leiden en ook met de nodige voorzichtigheid en disipline.. petje af.

    Maar voor de mensen die de harige versie van deze diergroep fokken een echte nachtmerrie. Dit ras zit al bij verkeerde mensen… daardoor krijgen wij de skinnydragers in omloop.

    Kei hard.. wil je dit ras fokken dan zorg dat het overschot bij je eigen groep blijft.. Vindt er liefhebbers voor die dit willen doen of er eentje wil hebben en zorg dat de rest niet in omloop komt. Dus pas je fok aan en produceer alleen datgene wat je kwijt kan of vindt een humane manier om van je overschot af te komen. Wil je ze weg doen naar de dierenwinkles. Laat dan eerst alle beren castreren en de zeugen steriliseren zodat ze geen gevaar vormen voor de harige soorten. Neem dan ook je verantwoording als fokker.

    Als leek is het moeilijk het kaf van het koren te scheiden. Voor de serieuze fokkers van dit kale beestje… maak een zwarte lijst voor jullie HP. Via internet wordt de meeste info gezocht. Zorg dat je je daar duidelijk afscheid van de verkeerde fokkers. Maak ook kenbaar met naam wie zich niet aan de spelregels houdt. De echte fan en de mensen die er eentje willen hebben voor de fun komen dat uiteindelijk bij de sereuze fokker terecht. Zo maak je de afzet markt van de verkeerde kapot,, daarom hoop ik op een hele strenge winter. Dan helpt de “natuur” een beetje mee haar foutje van zelf weer op te lossen. :-)

    Gr Truus

  • jacquelinesbeestenspul

    hoi monique

    ik moet je in deze gelijk geven maar ik heb ook skinny's en ik reageer ook mee hoor :) net als natanya dus niet alleen dagmar is hier aan het prikken

    ik heb een aantal skinnydragers en tot nu toe 1 skinnymeisje en zij is gewoon op een normaal gewicht dus niet kleiner enz enz

    ik heb haar gisteren gewogen en ze is geboren op 10 juni 2007 en weegt 676 gr

    is netjes toch ?

    ik heb in de schuur een aantal skinnydragers en fok daar in de lente zomer mee moet nog even uitrekenen welke maanden ik ze bij de beer kan zetten en iuk heb een zeugje die bij d ebeer moest vanwege haar leeftijd maar die kan binnen bevallen als ze zover is ;)

    ik wil juist fokken met skinnydragers omdat ik vind dat die dus forser zijn en minder vatbaar dan de echte skinny's (alhoewel betsie erg gezond is tot nu toe)

    ik ben al druk bezig met de duitse cub om hun papier werk in het nederlands te krijgen en ook alle skinnyfokkers ben ik ana het mailen over prijsafspraken enz enz

    ik vind het enige verschil met een behaarde caaf is dat een skinny niet buiten kan overleven voor de rest zijn ze hetzelfde

    enne een knuffelcaafje woont toch ook binnen ???

    ik vind het ook erg belangrijk om de dragers te registreren en in het verleden is er teveel met skinny maal niks gefokt maar wat ik nu begrijp worden er aleen maar skinny verparingen gemaakt of skinny maal drager dus die angst om overla dragers te zien lijkt mee te vallen

    en soms worden er uit een skinny maal drager dragerbaby's geboren maar die moeten we ook promoten onder de skinnyfokkers

    wat mij stoort is dat iedereen skinny's wilt fokken maar bv allegonda en natanya willen zelf geen dragers hebben omdat ze alleen naakt op naakt willen zetten

    ik kan natanya begrijpen omdat ze maar beperkte ruimte heeft en klein wilt blijven maar fokkers zoals gonny en andere die alleen maar skinnyverparingen maken zijn in mijn ogen niet gezond bezig omdat ik denk dat de dragers erg belangrijk zijn

    dat zie je ook in duitsland en zweden daar gebruiken ze nog steeds dragers in hun stalletjes en ook amerika gebruikt dragers er is niks mis met de dragers alleen tja ze lijken erg op een normale caaf :) dus minder aantrekkelijk miss in de naaktfokkers ogen ??

    ik heb nestjes gezien bij dagmar uit drager maal skinny allemaal naakte jongen en uit drager maal drager komen ook naakte baby's het is gewoon mazszel hebben net als met bonte dieren soms heb je een mooie en soms heb je minder amzzel dan heb je bv een gehele rode met 1 wit voetje

    of met satijnen als je bij de satijn drager maal drager verpaard heb je soms ook alleen satijndragers nou dat gebeurd bij de skinny ook en soms heb je alleeen satijntjes net als de skinny's

    ik vind ook dat je ze niet alleen voor het geld moet fokken maar ook duidelijk een doel moet hebben

    ik fok de skinny samen met dagmar en natanya om de kleur ik wil ze in het rood bont zwart bont en driekleur of goudagouti bont fokken dagmar wilt graag eenkleurige jongen en natanya wilt rus tekening

    ik heb op een creme kleurtje na geen lilac of goudkleur in mijn stal en zal deze dieren ok niet aanschaffen dus bij mij worden het de harde kleuren :) net als met de rexen en sheltie's

    ik verpaar ook geen ander ras door de dragers op 1 zeugje na die ik nu zwanger heb maar die jongen daarvan wil ik er zowiezo 1 of 2 aanhouden zelf

    moeder is een gladhaar zwart bont erg mooi gebouwd en vader is skinnydrager dus er komen zowiezo geen naakte baby;s uit maar dragers of gladharen en de gladharen worden als knuffels verkocht en de dragers bijven ws allemaal hier

    en nu zet ik aleen drager op drager of skinny mal drager dus ik denk dat er niet veel dragers geboren gaan worden in de toekomst

    groetjes jacqueline

  • Truus

    Hoi Bas.

    als ze naakt zijn dan glimmen ze niet. Het glimmende van de satijn wordt veroorzaakt door het lichtinval op de holle haarschacht.

    Alleen zul je waarschijnlijk zonder röntgenapparatuur kunnen zien of ze OD hebben. De haardos zit niet meer in de weg en zal een heupafwijking en verdikkingen van de gewrichten eerder laten zien.

    :-)

    Gr Truus

  • jacquelinesbeestenspul

    hoi truus

    dit is een fout antwoord

    Kei hard.. wil je dit ras fokken dan zorg dat het overschot bij je eigen groep blijft.. Vindt er liefhebbers voor die dit willen doen of er eentje wil hebben en zorg dat de rest niet in omloop komt. Dus pas je fok aan en produceer alleen datgene wat je kwijt kan of vindt een humane manier om van je overschot af te komen. Wil je ze weg doen naar de dierenwinkles. Laat dan eerst alle beren castreren en de zeugen steriliseren zodat ze geen gevaar vormen voor de harige soorten. Neem dan ook je verantwoording als fokker.

    je mag geen gezonde dieren steriliseren ;) heb ik een rel over gehad

    dagmar heeft ook al gezegd als blijkt dat haar baldwins ongezond zijn ze de zeugjes wilt laten steriliseren en de beren castreren

    vind ik ene goede optie maar owjee…………………..

    groetjes jacqueline

  • jacquelinesbeestenspul

    hoi bas en truus

    er is al een satijntje geboren skinnydragr dus miss word je nachtmerrie waar want je kan wel zien of ze satijn zijn aan de vacht want een skinny heeft haren op de neus pootjes en geslachtsdeel :) maar goed de eerste naaktdrager satijn is al een feit helaas :(

    groetjes jacqueline

  • Natanya

    Bij wie Jacq???

  • Mariska

    Dus als je weinig ruimte hebt is het ineens niet erg om skinny x skinny te doen, maar als je meer ruimte hebt mag het dus niet? Goede beredenering van je.

    Voor wat ik heb gelezen en gezien over de skinny sinds dit topic hier gestart is, kan de verparing skinny x skinny helemaal geen kwaad. Ik zie genoeg gevallen waar dit dus gebeurd en waar dus gewoon normale, gezonde, goede jongen geboren worden. Waarom zou dit niet zo zijn? Als de skinny een gewone, gezonde caaf is als alle anderen is dit toch geen probleem? Gewone caafs kun je ook gewoon op soortgenoten zetten.

    Misschien probeer jij het juist te doen voorkomen dat dit niet zo is om juist jouw eigen dragers te promoten. Zoals je zelf al eerder aangaf heb je zelf niet de mogelijkheid om echt skinny's te fokken omdat je ze niet binnen kunt houden. Daarom ben jij juist dragers gaan fokken. Probeer je jezelf nu een afzetmarkt te garanderen?